vrijdag 26 oktober 2012

Inspiratie van mede bloggers.

Was deze week weer eens langs gegaan bij de plaatselijke goede doelen winkel. Ik vind er altijd wel iets leuks(waar heb ik dat nou niet?).  Maar ineens valt me op dat ik toch wel naar hele andere dingen kijk dan ik normaal zou doen. Zo zouden deze poppenschoentjes me voorheen nooit zijn opgevallen.



Waarschijnlijk viel mijn oog er nu ineens op,omdat ik de afgelopen week bij mede-bloggers aan het rondkijken was, en er ineens een schattig paar zacht blauwe poppenschoentjes voorbij kwam.
Ik heb net nog even rondgeneusd,op zoek naar het blog waar ze te vinden zijn, zodat ik hier een link ernaartoe kon plaatsen. Maar, oh, mijn geheugen, kan het niet meer vinden!
Voortaan toch maar eens opschrijven.




Maar goed, nu ben ik de trotse eigenaar van maar liefst 7 paar lieve kleine schoentjes.
Binnenkort, denk volgende week ga ik ze in mijn webwinkel plaatsen, want ik heb geen pop die ze past, en mijn 12 jaar oude dochter heeft er ook geen interesse meer in. ;)


Een ander blog dat ik volg, heeft duidelijk invloed gehad op mijn volgende vondst.
Ingrid van Ingthings heeft altijd zulke mooie kleurrijke spulletjes en foto's, daar wordt je vanzelf vrolijk van.
En heel vaak doen haar spulletjes me denken aan mijn kinderjaren. 
Deze deden dat ook: 



Zijn ze niet schattig??
Prachtige tekeningen op deze kindergordijnen. Deze staan al in mijn winkeltje, want ook hier 
zijn mijn kids te oud voor! Maar ik kon ze gewoon niet laten liggen. Eerst dacht ik nog
de stof te gebruiken om er iets anders van te maken, maar had niet zo gauw inspiratie.




Hier staat alles wel zo'n beetje op, de gordijnen, de schoentjes, een  gehaakte bedsprei
en een gebloemde lap stof, die nog geen bestemming heeft. (kussens, tassen?)

Oh , en deze nog;




Eigenlijk tè kitsch voor woorden, maar ik weet niet, hij had wel iets nostalgisch. 
En sinds ik ze in diverse woonbladen heb zien staan, bleef ik er stiekem naar op zoek.

Maar nu ik hem gevonden heb, kwam ik tot de conclusie dat ie erg schattig is, maar
toch niet in mijn huis past. Goed, je raadt het al, ook die staat op m'n site.


Maar goed ook dat ik af en toe afstand kan doen van spullen, anders had ik 
echt drie huizen nodig, of zou ik binnenkort in een episode van 'hoarders' of 
'help,mijn vrouw heeft een hobby' zitten!
Everything happens for a reason! 
















3 opmerkingen:

  1. Dat is dus echt een geluksrondje met zoveel mooie spullen! Die schoentjes...woww....wat leukkk en gelijk maar 7 paar...niet verkeerd.

    fijn weeken en veel plezier met je vondsten,

    groetjes

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Monique, wat enig zeg al die poppenschoentjes bij elkaar, die blauwe zien er inderdaad erg lief uit:)
    Die gehaakte bedsprei vindt ik ook erg mooi, vooral de kleur.
    Ik wens je een heel fijn weekend !!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Monique,
    Such cute shoes and fabric! :)

    BeantwoordenVerwijderen