zondag 7 oktober 2012

Winkel overpeinzingen.

Oeps! Is het ineens oktober! Wat gaat zo'n maand toch weer snel.
Afgelopen week lag ik er even uit, ouderwetse griep! Ik dacht niet dat ik hem had besteld, maar                  toch krijg je hem dan zo maar gratis en voor niks! Het was even geleden dat ik me                                          zo beroerd voelde (had wat mij betreft best zo mogen blijven!).
Maar goed, gelukkig weer aan het opknappen, dus weer tijd om te denken en bloggen.

Maar als het al oktober is, betekent het dat we over twee maanden al de sleutel 
van ons nieuwe huis en winkel krijgen!! Help! Leuk!
Maar dan wordt het zeker tijd om in te gaan pakken( verhuisdozen zijn besteld) en plannen te 
gaan maken voor de winkel.
Hoe gaan we hem inrichten? Wat komt waar te staan? Wat moet ik nog kopen/opknappen/opzoeken?
Ik heb al een toonbank. Al zeker een jaar geleden gekocht, toen er nog geen concrete winkelplannen waren.
Zeg maar eens nee als je zo'n koopje voorbij ziet komen:






Ik zag hem ineens voorbij komen op Marktplaats, was van een oude pennenwinkel geweest.
En aangezien ik een groot liefhebber van ladenkastjes ben, viel mijn oog er ineens op.
En als ze er dan maar €50,- voor vragen, ja, dan MOET ik hem toch kopen?!
Voor ooit, als ik een èchte winkel zou hebben. Wie kon toen weten dat dat al zo snel zou gebeuren.
Hij heeft een paar maanden onder de trap in de woonkamer gestaan. Wat fijn dat ik zo'n lieve man heb die nooit klaagt als ik er weer eens een rommeltje van maak!
Maar goed, er moet nog een bovenkant op komen, een kassa lade heb ik ook al lang,die kan erop.
Denk dat ik de zijkanten maar wit maak en aan de voorkant,achter de schuif raampjes ga ik denk ik een leuk oud behangetje plakken.
Oh, en ik heb ook al weer een tijd geleden zo'n leuk vakkenkastje gekocht (voor € 5,- geloof je dat??) en gepimpt,ook leuk in de winkel! Hij staat op wielen,is dus makkelijk te verplaatsen.



Hij was best saai, kwam uit een slagerij, daar gebruikten ze hem om flessen wijn in uit te stallen. Ik vind het altijd leuk de verhalen achter oude spullen te weten te komen, dat geeft net dat beetje extra charme.



Goed, een beetje witte verf doet het altijd goed. En, oh, ik had nog dat leuke behangetje dat ik in België had gevonden, dat was leuk voor de achterwand! Blauw/wit, dat zijn toch wel mijn kleuren, dus mijn blauw -witte servies zou daar mooi in uitkomen!   
Naast de kast zie je nog net een stukje van het oude kaartenrek dat ik ooit op straat heb gevonden.



Nou, al twee dingen voor mijn winkel, schiet al lekker op! Maar mijn grote buffetkast moet ook de winkel nog in. Hij staat nu in onze woonkamer, tjokvol servies. Maar onze nieuwe woonkamer in een stuk smaller, dus daar wil ik hem niet in hebben. 



Hier zie je een klein stukje van de kast, heb geen foto waar hij helemaal opstaat.

Vergeet ik nog bijna dat tè leuke vitrinekastje,ook weer via Marktplaats.
Komt uit een bonbon winkeltje,was een beetje gek bruin van kleur, maar is nu gerestyled in mijn favoriete kleur blauw:





Kleur blue-grey van Painting the Past.Dit moet dan natuurlijk op die toonbank komen te staan. 
Naast, of misschien wel op de kassa lade. Ik mag die toonbank wel een groot blad geven, mijn retro papier rol houder moet er ook nog op!
Nou, als ik dit zo allemaal op een rijtje zet, hoef ik geen winkel meubilair meer aan te schaffen.
Want de meubeltjes en spullen van vroeger moeten er natuurlijk ook nog in.
Zo groot is die winkel nou ook weer niet!
Goed om alles even op een rijtje te zetten!
Denk dat ik deze week maar even mijn loods in duik om mijn toonbank op te knappen!!
Fijne zondag !










6 opmerkingen:

  1. Past op je digitale camera een losse flitser? Daarmee kun je je flitslicht op een indirecte manier op het voorwerp laten schijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nope Chris,

    ben bang dat het een vaste flitser is! Moet ik Kati toch maar eens in gaan huren voor het maken van mijn foto's! Haar camera is echt super! ☺
    groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de ogen van je lieve man wel eens zien rollen bij een nieuwe aankoop van je! :D Maar och, als je winkel straks als een trein loopt moet je m dan maar eens zien. En inhuren: graag! Ik hoor t wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies! Laten we het hopen!!
      Ik kan niet wachten tot we de sleutel krijgen, vind het nu we lang duren!
      Je hoort t tegen die tijd wel,als er foto's gemaakt kunnen/moeten worden! Graag!
      X Mo

      Verwijderen
  4. Hai Monique,

    Wat leuk dat mijn blog gaat volgen en ik vind het ook leuk om jouw blog te volgen.
    Super zo`n winkeltje aan huis met oude spullen, lijkt me geweldig.
    En wat je oude beren betreft ...zo snel mogelijk van de zolder halen hoor haha.
    De foto`s van mijn beer ben ik al op meerdere sites tegen gekomen hihi, ik vind het niet erg en voel me wel een beetje vereerd dat mensen mijn beer zo leuk vinden.

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ciska,

      Ik heb al twee van mijn favoriete beren weer gevonden, zal dit weekend eens een paar fot's van ze maken en ze posten op mijn blog! Vrees dat de andere berenvriendjes pas na de verhuizing tevoorschijn zullen komen!Wordt vervolgd dus!
      Liefs,Monique

      Verwijderen